20 Eylül 2012 Perşembe

Otomotiv Araçlarına Uygun -Binek ve Ağır Vasıta farketmez- Sensör test ve simulatör cihazı

ACELE EDİNİZ. SINIRLI STOK.... SİPARİŞ İÇİN  CEP 0533-2401307  OFİS 0312-386 0399 VİRA OTOMOTİV

ECU TEST CİHAZI olarak ta adlandırılır.  OTO beyinlerini test edebilirsiniz. 

DAHA İLERİ MODELİMİZ: http://viraotomotiv.blogspot.com/2013/01/yeni-model-sensor-test-cihaz-yerli-urun.html  

Tüm binek ve ağır vasıta araçların tüm sensörlerini sökmeden üzerinde araç test eden bir cihazdır. 

Tamamen bozuk yada sağlam olarak gösterdiği gibi sağlam ama zayıf olarak ta belirler. 

Arıza teşhislerinizde zaman kazandırır ve % 100 kesin sonuç veren bir cihazdır. 




Teknolojinin değişimi ile aracların tüm sistemleri elektronik hale getirilmiştir.Artık platinli ve karbüratörlü aracların yerine tamamen elektronik ateşlemeli ve enjektörlü araçlar üretilmektedir. Bu sebeple özellikle 1980 li senelerin başından bu tarafa dahada karmaşık hale gelen bu araçların yetkili servisler dışında tamirleride nerede ise mümkün olmayacak hale gelmiştir. Bu sebeple firmamız sanayilerdeki motor tamiri ve oto elektrik ile uğraşan atölyelerde işlerini kolaylaştırmaları amacı ile elektronik aracların tamirlerinde kullanılacak cihazlar imal etmektedir.
Tüm araclarda kullanılan ECU adını verdiğimiz ve halk arasında beyin tabir edilen elektronik program yüklü kontrol üniteleri vardır. Bunlara değişik malzemelerden gelen bilgiler bulunmaktadır. Beyin bu gelen değişik bilgileri alıp işleyerek görev yapması için aktör adını verdiğimiz malzemelere göndermektedir.
Buna örnek olarak;
Bir ateşleme elde etmek için bu konuda hazırlanmış Beyine motordan değişik bilgilerin gelmesi gerekmektedir. Bunlar arasında ateşlemenin yapılacağı anı bildiren, o ateşlemenin hangi silindire ait olacağını belirten sensörler bulunmakta olup beyin bu bilgileri alarak ateşleme bobinlerine gereken zamanlarda komut göndererek ateşlemenin gerçekleşmesini temin etmektedir.
Bu şekilde bilgileri veren sensör, bilgileri işleyen ECU (Beyin), bu bilgilerin sayesinde beyinin iş yapması için görevlendirdiği mazemelerede aktör
 adını vermekteyiz.

Sensör Simülatörü;
Artık tüm araclarda motor, şanzuman , tekerlekler üzerinde kısaca her
 yerinde sensör adını verdiğimiz hareket ölçen ve bu hareketi elektrik sinyallerine çeviren malzemeler vardır.

Motor üzerinde ;
Ateşlemenin zamanını,
Hangi silindirin ateşleme sırası geldiğini,
Motorun avans istediği zamanı ölçen
Takometre için motor devrini ölçen sensörler bulunmaktadır.
Motor çeşidine göre hava kütle ölçer ( air flow meter) de bir ölçüm sensörüdür.
Şanzuman da km ölçen sensör, tekerleklerde ABS için teker devrini ölçen, ASR için teker devir farklarını ölçen bir çok sensör bulunmaktadır.


Sensörler nasıl çalışır?
Motor üzerinde çalışan sensörlerin nerede ise tümünün özelliği önünden geçirilen mekanik bir parça
sayesinde uyarılarak elekrik üretmesidir. Değişik tiplerde üretilen sensör çeşitlerinde bir kısmı etrafındaki bobinin içinde mıknatıslı bir gövde olup önünden metal geçtiğinde mıknatıs alanının değişimi ile elektrik üreten sensörler. Sağdaki resimde görülen çizelgede üstteki sensör bu tiptir. Bu sayede dönen metalin sensör yaklaşması ile ufaktan başlayan elektrik tam karısında iken maksimuma ve uzaklaşırken tekrar minumuma dönüşerek SİNÜS bir elektrik gerilimi üretmektedir. İşte bu sinyal beyine ulaştığında sinyali alan beyin bunu işleyerek bu sinyal geldiğinde yapılması gereken işlemi gerçekleştirmek üzere bu konuda görevli aktörü devreye alarak iş yaptırmaktadır.Bu tip sensörler  2 uçlu olup ayrıca bir beslemeye gerek görmeden kendisi elektrik üretmektedir.
Başka tip sensörlerde 3 uçlu olup beyinden gelen elektrik ile çalışarak 
üretilen elektriğin şeklini kare dalga tabir edilen cinste vermektedir.
Bu iki cins sensörlerin verdiği elektrik şeklinin değişik olmasının sebebi ürettikleri elektrik ile  yaptıkları işlerin örtüşmesidir. Örneğin sinüs üreten sensörü işlyen ECU bu sinyalin tepe noktasını algılayıp devreye girmekte, kare dalga üreten sensörün ECU su ise tepe noktasının süresi kadar görevini devam ettirmektedir. Bu sayede aracın tüm fonksiyonları elektronik olarak tamamlanmakta ve mekanik sistem olmadığı için kusursuza yakın verim elde edilmektedir. ABS çalışma prensibide aynı prensibe bağlıdır. Frene bastığınız zaman ABS ECU su tekerlerden gelen devirleri kıyaslayarak arasındaki farkları ortaya çıkarmakta, bu devirleri kıyaslayarak hangi tekerlekte fren ne kadar etki yapmış bunu kendi programında
değerlendirmekte ve bu sonuca göre o tekerleğin  aktörü olan fren basıncını arttırarak dengesizliği gidermektedir.
 
Bunun basit tarifi şudur; Fren yaptığınız anda arka 2 tekerdeki devir sayılarının eşit olmaması demek az devir veren tekerleğin diğerine göre daha çok fren basıncına tutulduğunu hesplayarak ya diğer tekerde fren basıncını artırmakta yada az olandaki basıncı düşürerek her iki tekerleğin devirlerini sabitlemesidir.
 

 Firmamızın imal ettiği Sensör Similatörü tüm araçlarda bulunan sensörlerin yerine geçerek ECU' sine yerini aldığı sensör gibi sinyal göndererek arızanın lokal hale gelmesini temin etmektedir. Örneğin ateşleme sistemi kranktan aldığı sinyal ile çalışmakta olup eğer cihazımızı bu sensörün kablosunu iptal ederek ECU ya bu sensörün ürettiği elektrik akımını gönderirsen ECU bunu sensöründen gelen sinyal olarak kabul ederek işleyerek değerlendirecektir. Cihazımızın ürettiği elektrik sinyalinin frekansını arttırdığımızda sanki motor hızı artmış olarak kabul görerek ateşleme bu sürate göre artacaktır.Bu cihaz sayesinde yolda bu sebeble kalan aracı kendi sensörü olmadan makine ile çalıştırıp atölyenize kadar getirme imkanınızda mevcuttur. Cihazımız 2 değişik görev yapmaktadır. Bunlardan birincisi aractaki sensörlerden birinin yerine geçerek çalışmak, diğeride sensörün ölçülmesine olanak sağlamasıdır.
ABS sorunu olan aracın tekerlerindeki sensörlerin tek tek yerlerine geçerek fren zamanında farklı sinyal üretip, enjektörlerin açma kapamalarının zamanlarını,şanzuman sensörü yerine koyarak kontrol panelini test edebilirsiniz. Kısaca şüphelendiğiniz motor, şanzuman ve tekerlerdeki tüm sensörlerin iptal ederek yerlerine chazımızı bağlayabilir, o sensörün ürettiği elektrik çeşidini  seçerek aynı sinyali verebilirsiniz.
Cihazımızın 3 değişik Sinüs, Kare ve Testere elektrik çeşitleri üretmekte vede üretilen elektriğin tepeden tepeye değerinide değiştirebilirsiniz.
Aracın çalışmayan bir özelliğinin sensörünün bu şekilde test edilmesi sonucu arızanın sensördemi, kablosundamı veya başka bir kısmındamı olduğunu bulabilirsiniz. Ayrıca tüm sensörlerin ölçümlerini yapabilir çalışıp çalışmadığından % 100 emin olabilirsiniz.
Özellikler taşrada tamir atölyeleri bu konuda sıkıntı yaşamaktadır. Yedek parçanın olmadığı yörelerde yanlış karar verilen arıza teşhisleri sonucu hem müşteri mağdur olmakta hemde atölyede iş yükü artmaktadır.
Cihazımız 12 V ve 24 V tüm araçlara uygun tasarlanmıştır.

Sensörler nasıl test edilir
 Sensör Test cihazımız Dünyada üretilen tüm hafif ve ağır vasıta dizel veya benzinli tüm araçlarda kulanılan 2 veya 3 soketli aracların mağnetik sistem sensörlerinin ölçümlerini gerçekleştirmektedir. Bu sensörleri ölçmek için kulanılır.SENSÖRLERİN ÖLÇÜMÜOnlarca sensör çeşidi olmasına rağmen elektriksel olarak 2 değişik sensör tipi tipi vardır. Tüm sensörler bazı istisnaları haricinde 2 veya 3 uçludur. 2 uçlu sensörler direk manyetik alan içinde elektriksel pals üretmekte iken 3 uçlu sensörler dışardan aldıkları elektrik sayesinde elektrik üretmektedir. Bu açıdan cihazınızı kullanırken sadece 2 veya 3 uçlu olarak ölçüm yapabilirsiniz.
Cihazımızdan tek soketten 3 kablolu ara kablo çıkmaktadır. Yeşil maşalı kablo ölçüm ucu, Siyah maşa şase ve Kırmızı maşa ise 3 uçlu soketin çalışması için gereken + 5V çıkmatadır.
2 Uçlu sensörlerin ölçümü.
a) Cihazı akünün artı ve eksisine bağlayın.
b) Soldaki ilk Power düğmesini açın kırmızı lede yanacaktır.
c) Motor üzerinden sensörün ek bağlantı noktasını açın. Ölçüm soketini takarak SİYAH ve YEŞİL        maşalı uçları sensöre bağlayarak teste başlayın.
d) 2 uçlu sensör ölçerken asla soldan 2. anahtar olan + 5V anahtarını açmayın.
e) Sensörün hassasiyetini VOLUME yazan düğmeyi kısarak (sola doğru) test edin.
 Tüm 2 uçlu sensörlerde sadece Yeşil ve Siyah uçlar kullanılır. + 5V kapalı olmalı ve kırmızı kullanılmamalıdır.
Yanda  2 uçlu Opel ABS sensörü ile sağda Hall Sender 2 li distribütör ölçümü. Aynı şekilde sadece Yeşil ve Siyah kullanılmalıdır.
EĞER SENSÖR ARABA ÜZERİNDE YERİNDE DEĞİLSE SÖKÜLEREK DIŞARDA ÖLÇMEK İÇİN AYNI PRESEDÜRÜ UYGLAYIN. AMA BU İŞLEM SIRASINDA SENSÖRÜ ELİNİZLE TUTARAK ÖNÜNDEN METAL BİR CİSİM HAREKET ETTİREREK ELEKTRİK ÜRETMESİNİ KONTROL EDİN.





 3 Uçlu sensörlerin ölçümü.
a) Cihazı akünün artı ve eksisine bağlayın.

b) Soldaki ilk Power düğmesini açın.
c) Ölçüm soketini takarak YEŞİL ucu sensörün orta ucuna SİYAH ucu sol  (1 nolu)  sokete takın.
d) Kırmızı ucu sağ girişe (3 nolu) bağlayarak + 5V anahtarını açınız
e) Sensörün hassasiyetini VOLUME yazan düğmeyi kısarak (sola doğru) test edin.
3 uçlu sensörlerin taksi tiplerinde tüm sensörlerin orta uçları PALS çıkışı olup sağ ve soldaki uçlar şase ve + 5 V girişidir. Bu açıdan sensörü ölçmeden evvel beyinden gelen kablolarda şase ve + 5 Voltun bağlantı uçlarını bularak bağlamalısınız. Bu ölçmeyi kontrol lambası ile değil ya avometre yada ledli lamba ile yapmanızı öneririz.
ÖNEMLİ BİLGİLER.a) Sensör ölçmek için ille ölçülecek sensörün soketinden ayırmak gerekmez. Cİhazdan çıkan yeşil ucu 2 li sensörün ŞASE OLMAYAN DİĞER ucuna toplu iğne ile değdirirsenizde ölçüm yapabilirsiniz.
b) 
3 lü sensör ölçmeden evvel orta uç haricinde sağ ve sol soket uçlarında şase ve + voltajın olup olmadığına bakın. Bunlar tamamsa soketini çıkarmadan gene yeşil ucu soketin  orta kablosuna sabitleyerek ölçüm yapabilirsiniz.
c) Ağır vasıta araclarda sensör ölçmek için cihaza ek olarak satışa sunduğumuz 24 / 12 elektronik çeviricilerden almanız gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hakkımda

Fotoğrafım
Otomotiv Garaj Ekipmanları, Solar Enerji Elektrik Üretim Panelleri, Prefabrik Evler, Elektrikli Arabalar....